Light Game Light by Luca Matta

Home > Winners > #24786




DESIGN DETAILS
DESIGN NAME:
Light Game

PRIMARY FUNCTION:
Light

INSPIRATION:
GAME

UNIQUE PROPERTIES / PROJECT DESCRIPTION:
-

OPERATION / FLOW / INTERACTION:
-

PROJECT DURATION AND LOCATION:
-

FITS BEST INTO CATEGORY:
Lighting Products and Fixtures Design

PRODUCTION / REALIZATION TECHNOLOGY:
LIQUID WOOD

SPECIFICATIONS / TECHNICAL PROPERTIES:
100 cm x 100 cm

TAGS:
-

RESEARCH ABSTRACT:
memories, fun and games are the strong points of "light game". "light game" is a toy that long ago children made with a piece of paper, which children may not remember this game? i've just wanted to transform this wonderful game in a "easy" lamp. or better in a simple, useful, low cost and ecological the diffuser is composed by a lignin paper folded by press-formed, including some inserts which will contain the led lights placed in the inferior part inside the diffuser. "light game" is a modular lamp, since the moment it’s possible to open each section and subsequentely reading the message written inside after choosing the drawing desired. 3/4 tipologies of this lamp are available: suspension, table, floor. in this project it was developed only the lamp’s concept. the technical aspect of the project should have been carefully developed. ricordi giochi e divertimento sono i punti forti di “light game”, un gioco che una volta veniva realizzato con un pezzo di carta e che ogni bambino ha fatto e ricorda nella propria infanzia. ho voluto “trasformare” questo splendido gioco in una lampada ovvero un prodotto che fosse semplice, low cost ed ecologico. il diffusore e’ un foglio in lignina gia’ pressopiegato con inclusi gli inserti per i led che verranno posizionati nella parte inferiore, all’ interno del diffusore. e' una lampada modulare, visto che e’ possibile aprire gli spicchi per poter leggere le frasi scritte dopo aver scelto il tipo di disegno. sono disponibili 4 famiglie: sospensione, abat-jour, piantana e da appoggio. in questo progetto e’ stato analizzato solamente il concept, dovra’ essere studiata meticolosamente tutta la parte tecnica.

CHALLENGE:
-

ADDED DATE:
2012-01-30 07:37:49

TEAM MEMBERS (1) :


IMAGE CREDITS:
Luca Matta, 2011.



CLIENT/STUDIO/BRAND DETAILS
NAME:
LMD - luca matta designer

PROFILE:
Nasce a Treviso nel 1974 e si laurea all’ Accademia di Belle Arti di Venezia (sezione scenografia) nel 1998. Dal 1995 collabora con lo studio 5/82 di Treviso dove si occupa prevalentemente di Interior design e design industriale; sviluppa inoltre progetti in franchising di saloni e stand per L’Oréal Paris Kerastase, Aveda Corporation e Maletti S.p.a. di Scandiano (RE). Nel 1998 partecipa alla realizzazione di una linea di sedie in Tecno-gel ( vedi rivista Domus n° 821) in collaborazione con Bayer Levercusen e Royal Medica di Vicenza. Nel 1999 coadiuva il regista Marco Sciaccaluga, presso il teatro Stabile di Genova, nella messa in scena dello spettacolo teatrale Lo storpio di Inishmann. Partecipa a numerosi concorsi di design e architettura, nel 2000 viene menzionato al concorso Mido Un progetto per occhiali di Longarone (BL), per un nuovo studio di occhiali a geometria variabile. Ha svolto un’attività professionale varia nel campo del design come testimoniano le numerose pubblicazioni su riviste altamente specializzate quali Domus, Interni, Frame, Archivolto ed Estetica design. Nel 2001 collabora con il regista Mario Corradi alla messa in scena al Teatro di Trapani dell’opera lirica La Sonnambula e realizza con il light designer Maurizio Pizzo e la coreografa Giovanna Quilici lo spettacolo sperimentale Arianna a Mantova presso il Teatro olimpico di Sabbioneta. Nel dicembre 2001 realizza la scenografia del musical Il ricordo più bello presso il teatro Eden di Treviso per la regia di F. Verducci. Fonda nel Dicembre 2002 il gruppo ESC insieme a Gabriele Tiveron che si occuperà fondamentalmente di ARTE multimediale sperimentale. Nel 2004 inizia la collaborazione con CERTRÈ srl di Villorba (TV) specializzata in produzione di vasellame e oggetti in ceramica ad uso domestico. Sempre nel 2004 vince insieme al designer Fabio Ligresti il concorso interno indetto dall' azienda Arrmet di Manzano per il progetto della linea Antani di sedie e tavoli. A S. Giovanni al Natisone per la ditta Buiani Due disegna la linea oops: tavoli e sedie in multistrato colorato. Nel 2005-2006 nel campo del design industriale inizia la collaborazione con le aziende: Dina Meri, Frighetto, Italian Thinking, IMS. Ha insegnato grafica 3d, storia dell’arte e del design all’ istituto Turazza di Treviso. Nel 2007 inizia la collaborazione con l’azienda FrancoLight di Castelfranco. Nel 2008 progetta un calotta per lavaggi per la ditta Maletti. Nel 2009 è premiato al secondo posto per il concorso Axolute Design, per la progettazione di un lavabo in Corian con tecnologia HIS. Incomincia la collaborazione con le ditte SMA e Napol, per la progettazione di camere da letto e complementi di arredo.



NOMINATION DETAILS

Light Game Light by Luca Matta is a Nominee in Lighting Products and Fixtures Design Category.

· This project is currently confidential as results have not been announced yet. Images and further details of the project is not available for public yet, please check back later. If you are the owner of this design, please login to view the images.

· Click here to register today inorder to be able to view the profile and other works by Luca Matta when results are announced.


AWARD DETAILS

Light Game Light by Luca Matta is Winner in Lighting Products and Fixtures Design Category, 2011 - 2012.



· Press Members: Login or Register to request an exclusive interview with Luca Matta.

· Click here to register inorder to view the profile and other works by Luca Matta.


SOCIAL
+ Add to Likes / Favorites | Send to My Email | Submit Comment | Comment | Testimonials | View Press-Release | Press Kit



Did you like Luca Matta's Lighting Design?
You will most likely enjoy other award winning lighting design as well.
Click here to view more Award Winning Lighting Design.


Did you like Light Game Light? Help us create a global awareness for good lighting design worldwide. Show your support for Luca Matta, the creator of great lighting design by gifting them a nomination ticket so that we could promote more of their great lighting design works.

See other A' Design Award and Competition WinnersA' Design Award Presentation Submit Your Designs
 
design award logo

BENEFITS
THE DESIGN PRIZE
WINNERS SERVICES
PR CAMPAIGN
PRESS RELEASE
MEDIA CAMPAIGNS
AWARD TROPHY
AWARD CERTIFICATE
AWARD WINNER LOGO
PRIME DESIGN MARK
BUY & SELL DESIGN
DESIGN BUSINESS NETWORK
AWARD SUPPLEMENT

METHODOLOGY
DESIGN AWARD JURY
PRELIMINARY SCORE
VOTING SYSTEM
EVALUATION CRITERIA
METHODOLOGY
BENEFITS FOR WINNERS
PRIVACY POLICY
ELIGIBILITY
FEEDBACK
WINNERS' MANUAL
PROOF OF CREATION
WINNER KIT CONTENTS
FAIR JUDGING
AWARD YEARBOOK
AWARD GALA NIGHT
AWARD EXHIBITION

MAKING AN ENTRY
ENTRY INSTRUCTIONS
REGISTRATION
ALL CATEGORIES

FEES & DATES
FURTHER FEES POLICY
MAKING A PAYMENT
PAYMENT METHODS
DATES & FEES

TRENDS & REPORTS
DESIGN TRENDS
DESIGNER REPORTS
DESIGNER PROFILES
DESIGN INTERVIEWS

ABOUT
THE AWARD
AWARD IN NUMBERS
HOMEPAGE
AWARD WINNING DESIGNS
DESIGNER OF THE YEAR
MUSEUM OF DESIGN
PRIME CLUBS
SITEMAP
RESOURCE

RANKINGS
DESIGNER RANKINGS
WORLD DESIGN RANKINGS
DESIGN CLASSIFICATIONS
POPULAR DESIGNERS

CORPORATE
GET INVOLVED
SPONSOR AN AWARD
BENEFITS FOR SPONSORS
IMPRESSUM IMPRINT

PRESS
DOWNLOADS
PRESS-KITS
PRESS PORTAL
LIST OF WINNERS
PUBLICATIONS
RANKINGS
CALL FOR ENTRIES
RESULTS ANNOUNCEMENT

CONTACT US
CONTACT US
GET SUPPORT

Good design deserves great recognition.
A' Design Award & Competition.